Välj den kroppsdel ​​du vill behandla

Bekämpa överdriven svettning smart!

40% rabbat- endast till 05/02/2024.

Pengar-tillbaka-garanti och fri frakt över helavärlden.

Villkor för försäljning och transport

1. Grundläggande bestämmelser

Dessa affärs- och fraktvillkor (nedan kallade " Villkoren " ) reglerar förhållandet mellan parterna i köpeavtalet, där å ena sidan företaget HIGHTECH DEVELOPMENT LLC, 7950 NW 53RD STREET, SUITE 337, MIAMI, FL 33166 (nedan kallat "Säljaren") och på andra sidan står köparen (hädanefter kallad " Köparen ").

Ytterligare information om Säljaren finns på denna webbplats i avsnittet Operatör.

Köpare betyder konsument eller företagare.

En konsument är varje person som, utanför ramen för sin affärsverksamhet eller självständiga utövande av sitt yrke, sluter avtal med Säljaren eller handlar med det på annat sätt.

En företagare är den som för egen räkning och ansvar bedriver självständig förvärvsverksamhet i näringsverksamhet eller liknande i avsikt att konsekvent göra det för att uppnå vinst. Med företagare avses i konsumentskyddssyfte även varje person som sluter avtal som hänför sig till sin egen produktion, verksamhet eller liknande verksamhet eller i självständigt utövande av sitt yrke, eller även en person som handlar för eller på uppdrag av en entrepenör.

Genom att skicka beställningen bekräftar köparen att han har bekantat sig med dessa villkor, en integrerad del av dessa är kommunikationen innan avtalet ingås, betalnings- och leveransvillkor och reklamationsförfaranden, och att han uttryckligen samtycker till dem, i ordalydelse giltig och effektiv vid tidpunkten för beställningen skickas.

Köparen är medveten om att han genom att köpa de produkter som ingår i Säljarens affärserbjudande inte förvärvar några rättigheter att använda Säljarens eller Säljarens avtalspartners registrerade varumärken, patent, handelsnamn, företags- eller produktlogotyper (etc.) , såvida inte i ett särskilt fall annat avtalats genom särskilt avtal.

2. Kommunikation före avtal

Det upplyser säljaren om

  1. kräver betalning av köpeskillingen innan Köparen övertar prestation från Säljaren, eller skyldighet att betala förskott eller liknande betalning, avser detta Köparens krav på tillhandahållande av specifika tjänster, om de krävs av denne och tillhandahålls av säljaren,
  2. kostnaderna för kommunikationsmedel på distans skiljer sig inte från grundpriset (vid internet- och telefonanslutningar enligt villkoren för din operatör tar säljaren inte ut några andra avgifter, detta gäller inte avtalsenlig transport, om tillämpligt ),
  3. Priserna på varor och tjänster anges alltid på webbplatsen som drivs av Säljaren inklusive och utan moms och inklusive alla avgifter enligt lag, dock varierar kostnaden för att leverera varor eller tjänster beroende på vald metod och transportleverantör och metoden för betalning .
  4. i händelse av att köparen är en konsument har denna konsument rätt att frånträda avtalet (om inget annat anges nedan), inom en period av fjorton dagar, som löper om det är
  • köpekontrakt, från dagen för godkännande av varorna,
  • kontraktet, vars föremål är flera typer av varor eller leverans av flera delar, från datumet för godkännande av den sista leveransen av varor, medan detta återkallande måste skickas med hjälp av formuläret för frånträde från kontraktet på dessa sidor;
  • konsumenten kan inte frånträda avtalet:
    • om leverans av varor som har ändrats enligt önskemål från konsumenten eller för dennes person,
    • om leverans av ömtåliga varor, samt varor som oåterkalleligt har blandats med andra varor efter leverans,
    • om reparation eller underhåll som utförs på den plats som konsumenten anvisar och på dennes begäran; detta gäller dock inte vid efterföljande utförande av andra än begärda reparationer eller leverans av andra än begärda reservdelar,
    • vid leverans av varor i sluten förpackning, som konsumenten tagit ur förpackningen och det av hygieniska skäl inte är möjligt att returnera det,
    • om transport eller användning av fritid, om företagaren tillhandahåller dessa tjänster inom den angivna perioden,
  • i händelse av att konsumenten frånträder avtalet kommer konsumenten att stå för kostnaderna för att returnera varorna, och om det är ett avtal som ingåtts via ett sätt för distanskommunikation, kostnaderna för att returnera varorna, om dessa varor inte kan returneras på den vanliga postvägen på grund av deras natur;
  • kontrakt, eller så lagras relevant skattedokument i säljarens arkiv
  • om konsumenten har ett klagomål kan han ansöka om detta till säljarens tillsynsorgan, eller så kan du lämna in ett klagomål till en tillsynsmyndighet eller statlig tillsynsmyndighet.
  •  

    3. Kontrakt

    Köparen kan ingå avtalet genom att acceptera förslaget att ingå avtalet på webbplatsen som drivs av säljaren genom att lägga den begärda prestandan (varor, tjänster etc.) i korgen. En anställd hos Säljaren kan hjälpa köparen vid avtalets ingående, både i lokalen eller på telefon, eller vid beställning via e-post. Innan Köparen bekräftar beställningen på ett bindande sätt har Köparen möjlighet att ändra både det fullgörande han begär, frakten och betalningssättet, det vill säga kontrollera alla uppgifter han angett i beställningen. Köpekontraktet skapas genom att köparen skickar beställningen efter att ha valt transport och betalningssätt och godkänt beställningen av säljaren, säljaren ansvarar inte för eventuella fel under dataöverföringen. Säljaren kommer omedelbart att bekräfta ingåendet av avtalet till Köparen genom ett informationsmail till den e-postadress som Köparen har angett.

    Den nuvarande lydelsen av villkoren kommer att bifogas denna bekräftelse på mottagandet av beställningen. Det resulterande avtalet (inklusive det överenskomna priset) kan endast ändras eller hävas baserat på överenskommelse mellan parterna eller på grundval av juridiska skäl. För undantag från denna procedur, gå till Beställning.

    Det ingångna avtalet arkiveras av säljaren under en period av minst fem år från dess ingående, men inte längre än för perioden enligt relevanta lagbestämmelser, i syfte att det ska kunna fullgöras och är inte tillgängligt för icke-deltagande tredje part partier. Information om de enskilda tekniska stegen som leder fram till ingåendet av avtalet framgår av dessa villkor, där denna process tydligt beskrivs.

    Säljaren förbinder sig med köpekontraktet att överlåta den vara som är föremål för köpet till Köparen och möjliggöra för denne att förvärva äganderätten till denna och Köparen förbinder sig att överta varan och betala den överenskomna köpeskillingen till Säljare .

    Säljaren förbehåller sig äganderätten till varan och därför blir Köparen ägare till varan först efter full betalning av köpeskillingen.

    Säljaren kommer att överlämna saken till köparen, samt de handlingar som avser saken, och möjliggöra för köparen att förvärva äganderätten till saken i enlighet med avtalet.

    Säljaren fullgör skyldigheten att överlämna varan till Köparen om han låter denne hantera varan på utförandestället och underrättar denne i tid.

    Om Säljaren ska skicka varan kommer denne att överlämna varan till Köparen genom att överlämna den till transportören för transport åt Köparen och göra det möjligt för Köparen att utöva rättigheterna från transportavtalet mot transportören, Säljaren kommer att överlämna överlämna föremålet till Köparen först när föremålet överlämnas till denne av fraktföraren.

    Säljaren kommer att överlämna köpevaren till Köparen i överenskommen kvantitet, kvalitet och design.

    Om Säljaren levererar en mängd varor som är större än vad som avtalats, ingås köpeavtalet även för denna överskjutande kvantitet, om inte Köparen avvisar dem utan onödigt dröjsmål.

    Om det inte är överenskommet hur saken ska förpackas för transport, kommer Säljaren att packa saken enligt fastställd sed; om de inte är det, på ett sätt som är nödvändigt för bevarandet av föremålet och dess skydd under transporten. På samma sätt kommer säljaren att ordna varan för förvaring.

    Köparens rätt till bristfällig prestation grundar sig på ett fel som varan har när risken för skada går över på köparen, även om det visar sig först senare. Köparens rätt grundar sig även på ett senare fel som Säljaren orsakat genom att ha brutit mot en av sina rättsliga skyldigheter.

    Köparen undersöker varan så snart som möjligt efter det att risken för skada på varan övergått till honom och försäkrar sig om dess egenskaper och mängd.

    Risken för skada övergår till Köparen vid godtagande av varan. Samma verkan har det om Köparen inte tar över varan, även om Säljaren har tillåtit denne att använda den.

    Skada på egendom som uppkommit efter det att risken för sakskada övergått till Köparen påverkar inte dennes skyldighet att betala köpeskillingen, om inte Säljaren orsakat skadan genom att åsidosätta någon av sina lagliga skyldigheter.

    Dröjer part med övertagandet av saken, har motparten rätt att sälja saken efter förhandsanmälan till dröjsmålarens räkning på lämpligt sätt, efter att ha gett dröjsmålet en ytterligare och skälig tid för övertagande. Detta gäller även i det fall att parten dröjer med betalningen, vilket är villkorat av leverans av varan.

    Säljarens ansvar

    Säljaren ansvarar gentemot köparen att varan inte har några defekter vid mottagandet. Om ett fel visar sig inom sex månader från mottagandet anses varan redan vid mottagandet vara defekt.

    Köparen har rätt att utnyttja rätten från ett fel som uppstår i konsumentvaran inom tjugofyra månader från mottagandet, men detta gäller inte:

    1. i fråga om en vara som säljs till ett lägre pris på grund av det fel för vilket detta lägre pris avtalats,
    2. för slitage på föremålet orsakat av föremålets vanliga användning,
    3. när det gäller en begagnad vara, för ett fel som motsvarar den grad av användning eller slitage som varan hade redan när köparen övertog den, eller
    4. om det följer av sakens natur.

     

    Rätten till bristfällig prestation tillkommer inte köparen, om köparen före övertagandet av varan visste att varan hade ett fel eller om köparen själv orsakat felet.

    Om varan har ett fel som Säljaren ansvarar för, och om det är en vara som säljs till ett lägre pris eller en begagnad vara, har Köparen rätt till skälig rabatt istället för rätt att byta varan.

    Väsentligt avtalsbrott

    Om bristfällig prestation är ett väsentligt avtalsbrott har Köparen rätt

    • att avhjälpa defekten genom att tillhandahålla en ny, felfri vara eller genom att tillhandahålla en saknad vara, om detta inte är oproportionerligt på grund av felets karaktär, om felet endast avser en del av varan, får köparen kräva endast byte av denna del, om detta inte är möjligt, får han frånträda avtalet. Om detta är oproportionerligt på grund av felets beskaffenhet, och särskilt om felet kan avlägsnas utan onödigt dröjsmål, har köparen rätt att kostnadsfritt avlägsna sådant fel;
    • att eliminera defekten genom att reparera varan,
    • för en rimlig rabatt på köpeskillingen, eller
    • frånträda avtalet.

     

    Köparen ska meddela Säljaren vilka av dessa rättigheter han har valt vid meddelande om fel eller utan onödigt dröjsmål efter meddelande om fel. Det val som Köparen gjort kan inte ändras utan Säljarens medgivande, detta gäller inte om Köparen begärt reparation av ett fel som senare visar sig vara irreparabel. Om Säljaren inte åtgärdar felet/defekterna inom skälig tid, eller om han meddelar Köparen att han inte kommer att åtgärda defekterna, kan Köparen kräva skälig rabatt på köpeskillingen istället för att åtgärda felet eller kan återkalla från kontraktet. Om Köparen inte väljer sin rätt i tid har han samma rättigheter som vid oväsentligt avtalsbrott, dvs. Nedan.

    Köparen-konsumenten har rätt till skälig rabatt även om Säljaren inte kan förse honom med en ny vara i perfekt skick, reparera varan eller byta ut dess del, även i det fall att Säljaren inte avhjälper situationen inom skälig tid eller om åtgärden skulle medföra betydande svårigheter.

    Mindre avtalsbrott

    Vid bristfällig prestation är ett mindre avtalsbrott ett där Köparen har rätt att ta bort defekten och/eller få en skälig rabatt på köpeskillingen för sådan prestation.

    Fram till dess att Köparen utnyttjar rätten till rabatt på köpeskillingen eller frånträder avtalet kan Säljaren leverera det som saknas eller ta bort rättsfelet. Övriga defekter kan säljaren efter eget gottfinnande åtgärda, till exempel genom att reparera varan eller leverera en ny vara.

    Om Säljaren inte tar bort felet i varan i tid eller vägrar att ta bort felet i varan, kan Köparen kräva skälig rabatt på köpeskillingen och/eller frånträda avtalet. Köparen kan inte ändra det val som gjorts utan Säljarens medgivande.

    Köparen har rätt att leverera en ny vara eller byta ut en del även vid löstagbart defekt, om varan inte kan användas på rätt sätt på grund av att felet återkommer efter reparation eller på grund av ett större antal defekter. I sådant fall har Köparen rätt att frånträda avtalet.

    Vid leverans av en ny vara returnerar Köparen den ursprungligen levererade varan till Säljaren på dennes bekostnad.

    Om Köparen inte anmält felet utan onödigt dröjsmål efter att han kunnat upptäcka det vid besiktning i rätt tid och tillräcklig omsorg, kommer domstolen inte att ge honom rätt till bristande prestation. Om det är ett dolt fel gäller detsamma om felet inte anmälts utan onödigt dröjsmål efter att Köparen hade kunnat upptäcka det med tillräcklig omsorg, dock senast två år efter överlämnandet av varan.

    Med garanti för kvalitet åtar sig Säljaren att varan är lämplig att användas för det vanliga ändamålet och/eller att den behåller de vanliga egenskaperna under en viss tid. Angivandet av garantitiden eller varans användningstid på förpackningen eller i reklam har också dessa effekter. En garanti kan också lämnas för en enskild del av varan.

    Garantitiden börjar från leverans av varan till köparen. Om varan har skickats enligt kontraktet löper den endast från leverans av varan till den plats som kunden angett. Om den köpta varan ska tas i drift av annan än Säljaren, börjar garantitiden från den dag varan tas i drift, om Köparen har beställt idrifttagandet senast tre veckor efter övertagande av varan och har korrekt och i tid tillhandahållit det nödvändiga samarbetet för att utföra tjänsten.

    Köparen är inte berättigad till garantin om felet orsakats av en yttre händelse utanför Säljarens kontroll efter att skaderisken övergått till Köparen.

    4. Frånträde från kontraktet

    Konsumentens frånträde från avtalet

    Konsumenten har rätt att frånträda avtalet inom fjorton dagar. Tiden enligt föregående mening löper från dagen för avtalets ingående och om så är fallet

    1. köpekontrakt, från dagen för godkännande av varorna,
    2. kontrakt, vars föremål är flera typer av varor eller leverans av flera delar, från dagen för godkännande av den sista leveransen av varor och/eller
    3. avtal, vars föremål är regelbunden upprepad leverans av varor, från dagen för godkännandet av den första leveransen av varor.

    Säljaren tillåter konsumenten att ångra sig genom att fylla i och skicka ett mallformulär för frånträde från avtalet på hemsidan, och Säljaren kommer då att bekräfta sitt godkännande för konsumenten i textform utan onödigt dröjsmål.

    Om konsumenten frånträder avtalet, ska han utan onödigt dröjsmål i efterhand, senast inom fjorton dagar efter frånträdet från avtalet, skicka eller överlämna till Säljaren de varor han mottagit från Säljaren på egen bekostnad.

    Konsumenten bör returnera varan komplett, med fullständig dokumentation, oskadad, ren, om möjligt, inklusive originalförpackningen, i det skick och det värde som varan mottogs.

    Om konsumenten bestämmer sig för att ångra sig inom angiven tid rekommenderar vi att varan levereras till säljarens adress tillsammans med bifogat följebrev med möjlig anledning till att ångra köpeavtalet (ej ett villkor), med köpets nummer. dokument och det angivna bankkontonumret, för att påskynda behandlingen av uttaget, om beloppet kommer att dras i form av kredit för köp av andra varor.

    Konsumenten ansvarar gentemot säljaren endast för den värdeminskning av varan som uppkommit till följd av att varan hanterats på annat sätt än vad som är nödvändigt för att hantera dem med hänsyn till dess egenskaper och beskaffenhet.

    Om konsumenten frånträder avtalet kommer Säljaren utan onödigt dröjsmål, senast fjorton dagar från avtalets frånträde, att återlämna alla medel som erhållits från honom på grundval av avtalet på samma sätt.

    Om konsumenten frånträder avtalet är Säljaren inte skyldig att återlämna mottagna medel till konsumenten innan konsumenten överlämnar varan eller bevisar att varan har skickats till Säljaren.

    Konsumenten erkänner det faktum att om gåvor eller andra kampanjrabatter tillhandahålls med varorna, ingås ett gåvoavtal mellan säljaren och köparen med villkoret att om konsumentens rätt att ångra köpeavtalet utnyttjas blir gåvoavtalet ineffektiv och konsumenten tillsammans med de returnerade varorna är skyldig att returnera de relaterade gåvorna, inklusive allt som han berikats med. I händelse av att dessa inte returneras kommer dessa värden att förstås som en orättvis berikning av konsumenten. Om frisläppandet av föremålet för omotiverad berikning inte är möjligt, har Säljaren rätt till monetär ersättning till ett belopp av det vanliga priset.

     

    Återkallelse inom nöjdhetsgaranti

    Varje retur av varor inom mer än 14 dagar, vanligtvis inom 50-100 dagar (hädanefter kallad " Nöjdhetsgaranti ") regleras av dessa regler.

    Säljaren tillåter konsumenten att ångra sig genom att fylla i och skicka en blankett för frånträde från avtalet på hemsidan och Säljaren kommer därmed att bekräfta konsumentens godkännande i textform utan onödigt dröjsmål.

    Om konsumenten frånträder avtalet, ska han utan onödigt dröjsmål sända eller överlämna de varor som Säljaren tagit emot, senast inom fjorton dagar efter frånträdandet av avtalet, på egen bekostnad.

    Konsumenten bör returnera varan komplett, med fullständig dokumentation, oskadad, ren, om möjligt, inklusive originalförpackningen, i det skick och det värde som varan mottogs.

    Om konsumenten beslutar sig för att frånträda Nöjdhetsgarantin rekommenderar vi att, för att påskynda behandlingen av ångerrätten, varorna levereras till Säljarens adress tillsammans med det bifogade följebrevet med eventuell anledning till att ångra köpeavtalet. (ej ett villkor), med numret på inköpskvittot och det angivna bankkontonumret eller anger om beloppet kommer att dras i form av kredit för köp av andra varor.

    Konsumenten ansvarar gentemot säljaren endast för den värdeminskning av varan som uppkommit till följd av att varan hanterats på annat sätt än vad som är nödvändigt för att hantera dem med hänsyn till dess art och egenskaper.

    Om konsumenten frånträder avtalet kommer Säljaren utan onödigt dröjsmål, senast trettio arbetsdagar från avtalets frånträde, att återlämna alla medel som erhållits från honom på grundval av avtalet på samma sätt.

    Om konsumenten frånträder avtalet är Säljaren inte skyldig att återlämna de mottagna medlen till konsumenten innan konsumenten överlämnar varan till henne eller bevisar att han har skickat varan till Säljaren.

    Konsumenten erkänner det faktum att om gåvor eller andra kampanjrabatter tillhandahålls med varorna, ingås ett gåvoavtal mellan säljaren och köparen med villkoret att om konsumentens rätt att ångra köpeavtalet utnyttjas blir gåvoavtalet ineffektiv och konsumenten är skyldig att returnera de relaterade gåvorna tillsammans med de returnerade varorna, inklusive allt som han berikats med. I händelse av att dessa inte returneras kommer dessa värden att förstås som en orättvis berikning av konsumenten. Om frisläppandet av föremålet för omotiverad berikning inte är möjligt, har Säljaren rätt till monetär ersättning till ett belopp av det vanliga priset.

    Säljaren förbehåller sig rätten att vägra uppfyllandet av Nöjdhetsgarantin i händelse av saknade varor och dess tillbehör eller vid skador (fall, stötar etc.), eller annan försämring av varan (t.ex. ändring av varan av en person som inte godkänts av säljaren etc.), eller rätt att kräva kostnader som uppstått för att återställa varan till originalskick. Dessa eventuella kostnader kommer att dras av från inköpspriset för varorna, samt kostnaderna för betalningstransaktionen och kostnaderna för porto och emballage. Nöjdhetsgarantin kan inte tillämpas på varor som köps på avbetalning och på varor i sluten förpackning som konsumenten tagit ur förpackningen och kan inte returneras av hygieniska skäl (t.ex. förlängningsadaptrar för olika delar av kroppen).

    Säljaren påpekar att Nöjdhetsgarantin är villkorad av att en individuell plan färdigställs, som köparen kan begära av de kontakter som anges i bruksanvisningen eller genom att fylla i och skicka ett provformulär för en individuell plan på hemsidan. Om det här alternativet inte används debiteras en avbokningsavgift på 40 % av köpeskillingen som gäller vid köptillfället av enheten.

    Uttag i andra fall

    Köparen kan inte frånträda avtalet eller kräva leverans av en ny vara om han inte kan returnera varan i det skick han mottagit den. det gäller inte

    1. om köparen använde varan innan defekten upptäcktes,
    2. om det skett en tillståndsförändring till följd av inspektionen i syfte att upptäcka ett fel i varan,
    3. om köparen inte förorsakat omöjligheten att returnera varan i oförändrat skick genom åtgärd eller underlåtenhet, eller
    4. om köparen sålt saken innan defekten upptäcktes, om han konsumerat den eller om han ändrade saken vid normal användning; om detta endast skett delvis, kommer Köparen att återlämna det han fortfarande kan returnera till Säljaren och ge Säljaren ersättning upp till det belopp som han gynnats av användningen av varan.

     

    Om köparen inte anmäler felet i tid, förlorar han rätten att frånträda avtalet.

    5. Säkerhet och skydd av information

    Köparens data kommer att behandlas av Säljaren inom tillämplig dataskyddslag och användas för att behandla din beställning. För dessa ändamål kan Köparens uppgifter även vidarebefordras till tjänsteleverantören, avbetalningsförsäljningen eller transportören för att säkerställa leveransen av försändelsen till den adress som Köparen har angett.

    Köparen har rätt att begära information från Säljaren om behandlingen av personuppgifter.

    Köparen ger säljaren sitt samtycke till insamling och bearbetning av dessa personuppgifter i syfte att uppfylla föremålet för det ingångna köpeavtalet och använda för säljarens marknadsföringsändamål (särskilt för att skicka kommersiella meddelanden, telemarketing), fram till tidpunkten för hans skriftligt uttryck för oenighet om denna behandling. I det här fallet betraktas även ett elektroniskt formulär som ett skriftligt uttalande, särskilt genom kontaktformuläret på denna webbplats. Köparen har rätt till tillgång till sina personuppgifter och rätt att rätta dem (via nämnda kontaktformulär, inklusive rätt att begära en förklaring och borttagning av det defekta tillståndet och andra lagliga rättigheter till dessa uppgifter. Säljaren kan även behandla så kallade "cookies" för att underlätta tillhandahållandet av informationssamhällets tjänster, i enlighet med bestämmelserna i direktiv 95/46/EG om syftet med "cookies" eller liknande verktyg.

    Remarketing och andra marknadsföringsverktyg

    Säljaren använder sig av så kallad remarketing på denna sida. Detta är ett sätt att återvända till en kund som redan har besökt webbplatsen en gång och låter dem se annonsen igen med hjälp av en fil lagrad på deras dator. Säljarens annons visas genom tredje part, såsom Google, på olika webbplatser, så det kan hända att du ser samma annons på mer än ett ställe.

    Detta möjliggörs av filer som kallas "cookies", som sparas på din dator när du besöker sidan. En cookie är en liten fil som lagras på användarens dator, i vilken inställningar och annan information som används på webbplatser som användaren besöker lagras. Om du inte vill ta emot cookies från den här webbplatsen kan du göra det direkt på sidan för Google Ads-inställningar eller på den här sidan för Network Advertising Initiativ .

    6. Drifttider

    Beställningar via Säljarens nätbutiker: 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, året runt.

    7. Priser

    Alla priser är avtalspriser. I nätbutiken är priserna alltid aktuella och gällande. Priserna är slutgiltiga, dvs de är angivna inklusive moms, eller alla andra skatter och avgifter som konsumenten ska betala för köp och anskaffning av varan, detta gäller inte för eventuella avgifter för transport, leveransavgifter och kostnader för medel bl.a. kommunikation på distans. Kampanjpriserna gäller under en begränsad tid eller så långt lagret räcker.

    8. Beställning

    Köparen får fullgörandet (varan eller tjänsten) till det pris som gäller vid beställningstillfället. Detta pris kommer att anges i beställningen och i meddelandet som bekräftar mottagandet av beställningen.

    Du kan beställa på följande sätt:

    1. Säljarens elektroniska butiker (hädanefter kallade "e-butik");
    2. via e-post
    3. via telefon

     

    Säljaren rekommenderar Köparen att lägga beställningar via e-butiken.

    9. Betalningsvillkor

    Säljaren accepterar följande betalningsvillkor:

    1. kontant betalning vid köp,
    2. förskottsbetalning via banköverföring,
    3. betalning med betalkort online via en betalningsportal på internet,
    4. postförskott vid leverans av varorna (kontanter hämtas från kunden av transportören)
    5. i omgångar (endast om köparen uppfyller villkoren för det företag som tillhandahåller avbetalningsförsäljningen som anges på denna webbplats eller leverantörens webbplats),
    6. betalning via PayPal

    Varorna förblir Säljarens egendom fram till full betalning och acceptans, men risken för skada på varan övergår när Köparen accepterar varan.

    10. Leveransvillkor

    Varorna kan skickas till köparen av den valda transporttjänsten. Villkoret för leverans senast andra eller tredje arbetsdagen är mottagande av beställningen senast kl 12:00. Beställningar som tas emot efter denna tidpunkt kommer att levereras 1 arbetsdag senare.

    Köparen är skyldig att kontrollera försändelsens skick (antal paket, bandets integritet, skador på kartongen) med transportören omedelbart efter leverans, enligt bifogad fraktsedel. Köparen har rätt att vägra att ta emot en försändelse som inte överensstämmer med köpeavtalet eftersom försändelsen till exempel är ofullständig eller skadad. Om Köparen övertar den på detta sätt skadade försändelsen från transportören är det nödvändigt att beskriva skadan i fraktförarens överlämningsprotokoll.

    En ofullständig eller skadad försändelse ska omedelbart skickas till Säljaren, en skadeanmälan ska upprättas med transportören och skickas till Säljaren per e-post eller post utan onödigt dröjsmål. Ett ytterligare krav på ofullständighet eller yttre skada på försändelsen fråntar inte Köparen rätten att göra anspråk på varan, men det ger Säljaren möjlighet att bevisa att det inte är ett brott mot köpeavtalet.

    11. Garantivillkor

    Garantitiden för varor är minst 24 månader. Köpkvittot fungerar vanligtvis som ett garantikort. Livstidsgaranti för en sak (produkt) innebär en garanti som tillhandahålls under hela den normala livslängden för en sådan köpt sak (produkt). Livstidssupport för Saken (produkten) innebär e-post eller telefonsupport från Säljaren som gäller under hela produktens garanti, medan eventuella kostnader för sådan kommunikation (samtal) bärs av Köparen.

    12. Slutbestämmelser

    Dessa allmänna villkor, inklusive deras delar, är giltiga och träder i kraft den 23 oktober 2023 och upphäver den tidigare versionen av villkoren, inklusive deras delar, som är tillgängliga elektroniskt på denna webbplats.